Stojíte náhle ve své vlastní vytoužené provozovně, máte konečně svoji vlastní živnost, jenže ono to vůbec jako soukromé podnikání nevypadá? Ne proto, že byste snad neměli vyřízena všechna potřebná lejstra, ne že byste snad neměli všechno potřebné vybavení, ne že byste možná neměli i nějaké ty zaměstnance, ale prostě a jednoduše proto, že tu chybí jedna dost podstatná věc? To, čemu se říká zákazníci?
Důvodů, proč tomu tak je, může být celá řada. Možná jste si nezvolili obor, jenž by byl právě žádoucí, něco jako dejme tomu myčka aut v místě, kde nikdo auto nevlastní a kam ani nevede pořádná silnice, po které by tam zajel aspoň někdo přespolní, možná je příliš silná konkurence nebo jste své ceny příliš nadsadili, možná je to i přímo ve vás (známe přece už z povinné školní četby, jak dopadl pan Vorel, který si v Nerudových Povídkách malostranských nakouřil pěnovku).
Ale možné je i to, že tkví váš problém v něčem docela jiném. A sice v prezentaci. Přesněji ve vaší webové stránce. Možná jste jenom zapomněli nebo vůbec nepostřehli moudro odborníků, doporučujících vám .
Co to znamená, vést webové stránky metodicky? Pokud si kladete tuto otázku, možná tím jenom potvrzujete, že došlo k problémům nejspíše právě zde. Protože pokud něco nevíte, je pravděpodobné, že právě v tom chybujete. A pokud chybujete, pak je nejlépe to napravit. Utěšit se tím, že „nikdo není dokonalý“, a obrátit se na ty, kdo tomu rozumí. Kdo vědí, co to je třeba SEO optimalizace.
Nevíte-li, o čem je řeč, pak vězte, že jde o metodu, jak způsobit, že budou vaše internetové stránky víc na očích, že na ně zavítá více návštěvníků a tudíž dost možná i budoucích klientů, kteří vám v tuto chvíli ve vašem podnikání chybí. A bez kterých se žádný podnikatel nemá šanci obejít, protože bez těch si na sebe nelze vydělat. A podnikání neslouží primárně k tomu, aby šel člověk po měsících zoufalého marného čekání o žebrácké holi.
Jistě, ani ty sebelepší webové stránky nic nezachrání, jsou-li poskytované služby na prachmizerné úrovni, jistě nedokážou eliminovat negativum v podobě přemrštěných cen, ale přesto jsou více než důležité. Protože – mohu-li to pojmout poněkud odlehčeně – dokážete si představit, oč lepší by měla ta baba z perníkové chaloupky přísun Jeníčků a Mařenek, kdyby na internetu pořádně a úspěšně prezentovala kvalitu toho, co jí po většinu času loupal jenom větříček? O kolik nápadníků by měly pohádkové princezny více, kdyby se mohly široko daleko kvalitně prezentovat na svém optimalizovaném webu?
A i podnikatel musí se svojí internetovou stránkou něco dělat, má-li si jednou žít jako v pohádce. Nemá-li dopadnout jako Šípková Růženka. Které si spící po tolik dlouhých let nikdo nevšiml vlastně jenom proto, že neměla kvalitní web, na němž by se veřejnost dozvěděla, že se tam v neproniknutelné šípkové džungli něco zajímavého děje.